Lusso Accessibile

Gyakornoki szabályzat PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Jankó István   
2009. október 14. szerda, 18:57
Tartalomjegyzék
Gyakornoki szabályzat
A szabályzat területi, személyi hatálya
Minden oldal

 

 

 

 
Gyakornoki szabályzat

 
 
 

A közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 22. § (9) bekezdés, valamint a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben tárgyú 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 4/B. § (1) bekezdése szerint kiadom az alábbi szabályzatot, mely a meghatározott feladatok szakszerűbb és hatékonyabb végrehajtását szolgálja, a gyakornoki követelmények teljesítésével és teljesítmény mérésével, értékelésével összefüggő eljárásrendet rögzíti.

 
 
 

Gyakornok: az a közalkalmazott, aki nem rendelkezik három évet meghaladó szakmai gyakorlattal, és az alaptevékenységhez tartozó munkakörbe, határozatlan időre történik a kinevezése.

 

Az intézmény alaptevékenységével összefüggő munkakör: a gyakornoki idő kikötése szempontjából alaptevékenységnek minősül minden olyan tevékenység, amelynek ellátására a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben tárgyú 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet mellékletében meghatározottak szerint pedagógus munkakörben, pedagógiai-szakmai szolgáltatások ellátására létesített ügyintéző-szakértő, pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó, ügyintéző munkakörben foglalkoztatják a közalkalmazottat.

 

Gyakornoki program:egy olyan folyamat, amelynek során a „pályakezdő” megismeri a munkahely belső értékeit, szervezeti kultúráját, meghatározott módszertan alapján támogatást kap, hogy megtalálja helyét a munkaszervezetben, mintát kap a feladatok hatékony elvégzéséhez.

 

Kezdő szakasz: a gyakornoki program első szakasza, mely az első év végéig tart. Jellemző tipikus viselkedés mód, hogy a gyakornok megfontolt, általában racionális, de rugalmatlan. Ez a szakasz elsősorban a gyakorlatszerzés szintje, amikor a valós gyakorlatszerzés sokkal fontosabb, mint a verbális információ. Az elméleti tudás vezérli elsődlegesen a gyakornokot.

 

Haladó szakasz: a gyakornoki program második szakasza, mely a második év végéig tart. Jellemző tipikus viselkedés mód, hogy a gyakornok már képes mindent megfigyelni, nem vész el a részletekben. Ez a szakasz az eseti tudás szintje, mely személy- és kontextus függő. A tapasztalat befolyásolja a viselkedést.

 

Befejező szakasz: a gyakornoki program harmadik szakasza, mely a harmadik év végéig tart. Jellemző tipikus viselkedés mód, hogy a gyakornok képes már arra, hogy racionálisan, tudatosan kiválassza, hogy mit fog tenni, prioritásokat határoz meg, képes a fejlesztési folyamat ésszerű irányítására.

 

Szakmai segítő: az intézményvezető által kijelölt pedagógus (pedagógusok), aki rendelkezik legalább tíz éves gyakorlattal, legalább öt éve az intézmény alkalmazottja, szakterületének kiváló képviselője.

 
 

Módosítás dátuma: 2009. október 26. hétfő, 21:15
 

FELADATAINK

Nevelési tanácsadás

Szakértői bizottsági tevékenység

Gyógytestnevelés

Logopédiai ellátás

Korai fejlesztés

Óvoda-iskolapszichológiai ellátás

Kiemeltent ehetséges gyermekek,tanulók gondozása

 

Szóra Késztető Alapítvány Raiffeisen Bank 12011148-01307526-00100001

TÁMOP 3.1.5-09/A/1 Pedagógusképzések

Gyógypedagógus szakvizsga megszerzése a logopédus hallgatók gyakorlatvezetésének szakmai, módszertani megújítása érdekében

Ingyenes feladatlap-gyűjtemény regisztrált felhasználóknak

Számítógép a logopédián

Szoftver ajánló

A logopédiai terápiában használható szoftverek

Partnerajánlat

  


Partnerintézményeink

Kereső

Felhasználói menü

Névnap

Ma 2014. november 24., hétfő, Emma napja van. Holnap Katalin napja lesz.